Startpagina | Modelspoor | Modelauto's | Baanontwerp | Integraal |
modelspoor |
Er zijn 2 wissel- seindecoders. De meetpunten zijn aangegeven met rode stippen, daar waar wissel- seindecoder 2 afwijkt is dit aangegeven met blauwe stippen.
principeschema van wissel-/seindecoder met deel van printaanzicht |
In onderstaande tabel zijn de meetwaarden samengevat.
Component |
Wissel 1 |
Wissel 2 |
Opmerkingen |
||
|
rood |
blauw |
rood |
blauw |
|
R1 |
18,1 |
8,1 |
18,1 |
8,1 |
|
R2 |
8,1 |
8,0 |
8,1 |
8,0 |
|
R3 |
7,8 |
7,5 |
7,1 |
5,7 |
R3 anders om, verschil!! |
R4 |
5,5 |
0 |
5,3 |
0 |
|
R5 |
-0,6 mV |
0 |
-0,6 mV |
0 |
|
R6 |
8,1 |
7,3 |
8,1 |
7,3 |
R6 anders om |
R7 |
5,2 |
1,2 |
5,2 |
1,3 |
|
D1 |
5,2 |
0 |
5,2 |
0 |
D1 anders om |
D2 |
8,1 |
0 |
8,1 |
0 |
|
Meetwaarden op de wissel/ seindecoder
Bij de testsessie bleek wissel/ seindecoder 2 niet te werken. De oorzaak was dat de condensatoren C3 en C4 op de print waren omgewisseld, waardoor de tijdslots van de lange en korte puls waren omgewisseld. Na omwisseling van beide C’s werkte de decoder 2 weer uitstekend.
Terug naar wissel/ seindecoder